Bu siteyi, herşeyden önce yemek yapmaktan keyif aldığım, gece yarısı bile kalkıp yemek yapacak kadar yemek yapmayı sevdiğim için kurdum. Yemek yaparken, her şeyi hatta kendimi bile unuttuğum için kurdum. Yemek yapma konusunda kendimi geliştireyim diye kurdum. Bu alemde benim de adım olsun diye kurdum… Benim gibi yemek yapmayı sevenler için kurdum. Stres atmak için yemek yapan, yemek sitelerinde saatlerini harcayan, tariflerini cicili bicili sayfalara not edenler için kurdum. Bildiğim birkaç püf noktası varsa paylaşayım diye kurdum. “Bugün ne pişirsem” sorununa bi nebze çözüm olsun diye kurdum. Yaptığım yemek tariflerini eşe dosta buradan yollayım diye kurdum. Sık sık çağırdığım misafirlerime hazırladığım sofraları herkesle paylaşayım diye kurdum. Ve son olarak….Yemek sitesi kurmamı bekleyen ve beni yüreklendiren tüm dostlarım için kurdum. Bir kaçını bile başarabilirsem ne mutlu bana…

7 Kasım 2011

Bayram Muffinleri :))


Bayramın ikinci günü attım kendimi dışarı, çanak çömlek ıvır zıvır bir sürü şey aldım. Hal böyle olunca ilk kez muffin kalıbını kullanmak da farz oldu. Bizim bayram baklavayla değil, kakaolu muffinle geldi. Görüntü hoşuma gidince çeşit çeşit fotoğrafını çektim :))


Malzemeler:

1 su bardağı şeker

1 su bardağı süt

2 su bardağı un

yarım su bardağı sıvıyağ

1 yumurta

1 paket vanilya

1 paket kabartma tozu

2 yemek kaşığı kakao (silme)



Muhallebisi için: Göz kararı şeker, un, süt, hindistan cevizi, çok az katı yağ

Üzerine: Süs şekeri



Hazırlanışı:


Şekerle yumurtayı çırpın. Daha sonra yağ ve sütü ekleyin. En son un, kakao, vanilya ve kabartma tozunu ekleyip çırpın. Muffin kalıplarına kağıt kalıpları yerleştirin. Kalıpları yarısına kadar doldurun. 180 derece fırında pişirin. Diğer tarafta yağ hariç diğer malzemelerle muhallebiyi hazırlayın. Ocaktan alınca içine katı yağı ekleyip çırpın. Fırından çıkan muffinlerin üzerine birer çay kaşığı muhallebi koyun. Son olarak üzerinlerini süs şekerleriyle süsleyin. Afiyet olsun...















Hiç yorum yok: